Kanchanaburi

16 juli 2013 - Ban Tai, Thailand

Zondagmiddag zijn we hier dus aangekomen en hebben ons geïnstalleerd in weer een super leuke guesthouse ( VN Guesthouse) . S avonds nog even naar de night market en dan bedje in want al dat reizen is toch wel erg vermoeiend.
Maandag bezochten we het railway museum. Super mooi in beeld gebracht, maar ook wel eng, al die ellende. We werden er even stil van.
Dan maar een fikse wandeling tot aan DE brug over the river Kwai. Daar aangekomen werden we verrast door een kleine tropische regenbui! Dus een uurtje wachten onder de luifel van een grote juwelenwinkel. Uiteindelijk konden we dan toch over de brug wandelen en even opzij springen voor een passerende trein :-). Terug naar het guesthouse met de tuk tuk en even uitblazen op ons terrasje na weer een geslaagde dag.
Bleek dat in de kamer naast ons een koppel uit Deurne logeerde, hij agent in onze wijk, zij leerkracht in het Stedelijk onderwijs. Hoe klein kan de wereld zijn! Het klikte super goed en zijn dan 's avonds samen gaan eten en de nodige Singa's gaan drinken :-).
Vandaag dagtripje, met het lokale openbaar vervoer (een ervaring op zich), naar de Erawan watervallen. Een waterval in 7 verdiepen. Eerste 5 goed bereikbaar, laatste 2 beetje klimmen en klauteren. Maar ja hoor, we haalden de top! En daar gingen we dan ook even zwemmen!
Morgen eerst terug naar Bangkok en dan nachtbus helemaal naar Chiang Mai. X

1. Papa:
    16 juli 2013
    ja da klinkt allemaal geweldig he. En trouwens, wat is een Singa?
  2. Tante Magda:
    16 juli 2013
    Jullie hebben de tijd van leven! onvergetelijke ervaring, geniet er van.
  3. Katja:
    16 juli 2013
    Singa is het meest gedrongen bier hier en best wel lekker!
  4. Katja:
    Gedronken dus :-)
  5. Mama:
    18 juli 2013
    de natuur is daar ook ongelooflijk zo te zien op de foto s
    genieten maar,
  6. Mama fay:
    22 juli 2013
    Ga je je kookkunst thuis laten bewonderen? Ik zie dat wel zitten dat bewonderen.
    Heerlijk hé zo rond reizen! x